8-ТЕ ВИДА ГРАФИЧЕН ДИЗАЙН

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

8-те вида графичен дизайн

Графичният дизайн използва визуални композиции за решаване на проблеми и комуникация на идеи чрез типография, изображения, цвят и форма. Няма един начин да се направи това и затова има няколко вида графичен дизайн, всеки със своя област на специализация.

Въпреки че често се припокриват, всеки тип графичен дизайн изисква специфичен набор от умения и техники за дизайн. Много дизайнери се специализират в един тип; други се фокусират върху набор от свързани, подобни типове. Но тъй като индустрията непрекъснато се променя, дизайнерите трябва да бъдат адаптивни и да учат през целия живот, за да могат да променят или добавят специализации през цялата си кариера.

Независимо дали сте амбициозен дизайнер или търсите дизайнерски услуги за вашия бизнес, разбирането на осемте вида графичен дизайн ще ви помогне да намерите подходящите умения за работата.

Графичен дизайн на визуална идентичност

Марката е връзка между бизнес или организация и нейната аудитория. Идентичността на марката е начинът, по който организацията съобщава своята личност, тон и същност, както и спомени, емоции и преживявания. Графичният дизайн на визуалната идентичност е точно това: визуалните елементи на идентичността на марката, които действат като лице на марката, за да предадат тези нематериални качества чрез изображения, форми и цвят.

Дизайнерите, които се специализират в графичния дизайн на визуалната идентичност, си сътрудничат със заинтересованите страни на марката, за да създадат активи като лога, типография, цветни палитри и библиотеки с изображения, които представляват личността на марката. В допълнение към стандартните визитни картички и корпоративни стационарни устройства, дизайнерите често разработват набор от визуални насоки за брандове (ръководства за стил), които описват най-добрите практики и дават примери за визуална марка, прилагана в различни медии. Тези насоки помагат да се осигури последователност на марката в бъдещите приложения.

Дизайнът на визуалната идентичност е един от най-често срещаните видове дизайн. Графичните дизайнери с визуална идентичност трябва да притежават общи познания за всички видове графичен дизайн, за да създадат елементи на дизайна, които са подходящи във всички визуални носители. Те също се нуждаят от отлична комуникация, концептуални и творчески умения и страст към изследване на индустрии, организации, тенденции и конкуренти.

Маркетинг и реклама графичен дизайн

Когато повечето хора мислят за графичен дизайн, те мислят за дизайни, създадени за маркетинг и реклама.

Компаниите зависят от успешните маркетингови усилия, за да се включат в процеса на вземане на решения на своята целева аудитория. Страхотният маркетинг ангажира хората въз основа на желанията, нуждите, осведомеността и удовлетворението, което имат за даден продукт, услуга или марка. Тъй като хората винаги ще намират визуалното съдържание за по-ангажиращо, графичният дизайн помага на организациите да популяризират и общуват по-ефективно.

 

Маркетинговите дизайнери работят със собственици на компании, директори, мениджъри или маркетингови специалисти, за да създадат активи за маркетингови стратегии. Те могат да работят сами или като част от вътрешен или творчески екип. Дизайнерите могат да се специализират в специфична сфера  (опаковки на превозни средства или реклами в списания например) или да създадат широк асортимент от графични продукти- печатни, цифрови и пр. Въпреки че традиционно е ориентиран към печата, този тип дизайн се разраства и включва повече цифрови активи, особено за използване в маркетинга на съдържание и дигиталната реклама.

Примери за маркетингов графичен дизайн

Пощенски картички и флаери

Реклами за списания и вестници

Плакати, банери и билбордове

Инфографика

Брошури (печатни и цифрови)

Опаковки на превозни средства

Витрини и изложения

Шаблони за имейл маркетинг

Презентации в PowerPoint

Менюта

Реклами, банери и графики в социалните медии

Банери и реклами за пренасочване

Изображения за уебсайтове и блогове

Маркетинговите дизайнери се нуждаят от отлични умения за комуникация, решаване на проблеми и управление на времето. Освен че владеят няколко приложения за графичен дизайн, оформление и презентации, те трябва да са запознати и с производството на печат и онлайн средите.

Графичен дизайн на потребителския интерфейс

Потребителският интерфейс (UI) е начинът, по който потребителят взаимодейства с устройство или приложение. Дизайнът на потребителския интерфейс е процесът на проектиране на интерфейси, които да ги направят лесни за използване и да осигурят удобно за потребителя изживяване.

Потребителският интерфейс включва всички неща, с които потребителят взаимодейства – екрана, клавиатурата и мишката, но в контекста на графичния дизайн, дизайнът на потребителския интерфейс се фокусира върху визуалното изживяване на потребителя и дизайна на екранните графични елементи като бутони, менюта, микро -взаимодействия и др. Работата на дизайнера на потребителския интерфейс е да балансира естетическата привлекателност с техническата функционалност.

Дизайнерите на потребителски интерфейс са специализирани в настолни приложения, мобилни приложения, уеб приложения и игри. Те работят в тясно сътрудничество с дизайнери на UX (потребителски опит) (които определят как работи приложението) и разработчици на потребителски интерфейс (които пишат код, за да работи).

Примери за графичен дизайн на потребителския интерфейс

Дизайн на уеб страница

Дизайн на темата (WordPress, Shopify и др.)

Интерфейси на играта

Дизайн на приложения

Дизайнерите на потребителски интерфейс трябва да бъдат екипни играчи, подкрепени както от сериозни умения за графичен дизайн, така и от отлично разбиране на принципите на потребителския интерфейс / потребителски интерфейс, отзивчив дизайн и уеб разработка. В допълнение към графичните приложения, те се нуждаят от знания за езици за програмиране като HTML, CSS и JavaScript.

Графичен дизайн на печатни издания

Печатните издания комуникират с аудиенцията чрез публично разпространение. Традиционно те са на печатен носител. Дизайнът за печатни издания е класически тип дизайн – книги, вестници, списания и каталози. Наскоро обаче настъпи значителен ръст в дигиталното публикуване.

Графичните дизайнери, специализирани в печатните издания, работят с редактори и издатели, за да създават оформления с внимателно подбрана типография и придружаващи произведения на изкуството, което включва фотография, графика и илюстрации. Дизайнерите на публикации могат да работят на свободна практика, като членове на творческа агенция или вътрешно като част от издателска компания.

Примери за графичен дизайн на печатни издания

Книги

Вестници

Бюлетини

Годишни отчети

Списания

Каталози

Дизайнерите на печатни издания трябва да притежават отлични комуникационни, организационни и умения за оформление на материалите. В допълнение към експертния опит в областта на графичния дизайн, те трябва да разбират управлението на цветовете, печата и дигиталното публикуване.

Графичен дизайн на опаковки

Повечето продукти изискват някаква форма на опаковка, за да ги защитят и подготвят за съхранение, разпространение и продажба. Но дизайнът на опаковките може да комуникира и директно с потребителите, което го прави изключително ценен маркетингов инструмент. Всяка кутия, бутилка и торбичка, всеки кен или какъвто и да било вид контейнер е шанс да разкаже историята на марка.

Дизайнерите на опаковки създават концепции, разработват макети и създават готови за печат файлове за продукт. Това изисква експертни познания за печатните процеси и задълбочено разбиране на индустриалния дизайн и производство. Тъй като дизайнът на опаковките засяга толкова много дисциплини, не е необичайно дизайнерите да се занимават и с фотографии, илюстрации и визуална идентичност.

Дизайнерите на опаковки могат да се занимават с търговия или да се специализират в определен вид опаковка (като етикети или кутии за напитки) или в специфична индустрия (като храна или детски играчки). Тяхната работа изисква първокласни концептуални умения и умения за решаване на проблеми в допълнение към силните работни познания за печат и индустриален дизайн. Те трябва да бъдат гъвкави, за да отговорят на изискванията на клиенти, търговци и производители и да са наясно със съвременните тенденции.

Motion графичен дизайн

Най-просто казано, това са графики, които са в движение. Може да включват анимация, аудио, типография, изображения, видео и други ефекти, които се използват в онлайн медии, телевизия и филми. Популярността им нарасна през последните години, тъй като технологиите се подобриха и видеосъдържанието стана крал.

„Motion Графичен дизайнер“ е малко по-нова специалност за дизайнерите. Формално запазени за телевизия и филми, технологичният напредък намали времето за производство и разходите, правейки изкуството все по-достъпно. Сега Motion дизайнът е един от най-новите видове дизайн и може да бъде намерен във всички дигитални платформи, което създаде всякакви нови области и възможности.

Примери за графичен дизайн на движение

Реклами

Анимирани лога

Трейлъри

Презентации

Промоционални видеоклипове

Учебни видеоклипове

Уебсайтове

Приложения

Видео игри

Банери

GIF файлове

Дизайнерите, които работят в тази област започват с разработването на история и след това реализират своите концепции с анимация, видео и традиционно изкуство. В зависимост от индустрията, силните работни познания по маркетинг, кодиране и 3D моделиране могат да бъдат категорични активи.

Графичен дизайн на заобикалящата среда

Графичният дизайн на заобикалящата среда визуално свързва хората с местата, с цел подобряване на цялостното им преживяване, като прави пространствата по-запомнящи се, интересни, информативни или по-лесни за навигация. Екологичният дизайн е широк тип дизайн, ето няколко примера:

Примери за графичен дизайн на заобикалящата среда

Знаци

Стенописи

Музейни изложби

Брандиране на офис

Навигация в обществения транспорт

Интериори на търговски обекти

Брандиране на стадион

Пространства за събития и конференции

Wayfinding е специфичен вид графичен дизайн в тази област, който се състои от стратегически надписи, забележителни елементи и визуални сигнали, които помагат на хората да идентифицират къде се намират и къде трябва да отидат, за да могат да стигнат до там без объркване.

Графичният дизайн на заобикалящата среда е мултидисциплинарна практика, която обединява графичен, архитектурен, интериорен, ландшафтен и индустриален дизайн. Дизайнерите си сътрудничат с хора в произволен брой от тези области, за да планират и реализират своите проекти. Поради това дизайнерите обикновено имат образование и опит както в графичния дизайн, така и в архитектурата. Те трябва да са запознати с концепциите за индустриален дизайн и да могат да четат и скицират архитектурни планове.

Традиционно този графичен дизайн създава статични отпечатъци, но цифровите интерактивни дисплеи продължават да повишават популярността си като средство за създаване на по-ангажиращо изживяване.

Изкуство и илюстрация за графичен дизайн

Графичното изкуство и илюстрацията често се разглеждат като еднакви с графичния дизайн, но всеки от тях е много различен. Дизайнерите създават композиции за общуване и решаване на проблеми, графичните художници и илюстратори създават оригинални произведения на изкуството. Тяхното изкуство приема редица форми – от изобразително изкуство и декорация до илюстрации за разказване на истории.

 

Въпреки че графичното изкуство и илюстрацията не са технически видове графичен дизайн, толкова много се създава за търговска употреба в контекста на графичния дизайн, че не можете да говорите за едното без другите.

Примери за изкуство и илюстрация за графичен дизайн

Дизайн на тениска

Графични шарки за текстил

Графики в движение (Motion)

Стокови изображения

Графични романи

Видео игри

Уебсайтове

Комикси

Албуми

Корици за книги

Книги с картинки

Инфографика

Техническа илюстрация

Концептуално изкуство

Графичните художници използват всякакви комбинации от медии и техники, за да създават своите произведения, докато си сътрудничат с писатели, редактори, мениджъри, търговци и арт директори във всички видове графичен дизайн. Те често имат основа в изобразителното изкуство, анимацията или архитектурата. Припокриващите се умения и приложения правят възможно намирането на графични дизайнери, които работят и като графични художници и илюстратори (и обратно).

Графичният дизайн е постоянно нарастваща област и търсенето на специализирани и квалифицирани дизайнери нараства. Когато търсите подходящия човек, който да се заеме с дизайнерска работа, познаването на различните видове графичен дизайн ще ви помогне да определите специалиста, от когото имате нужда.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][wyz_all_businesses category=”1254″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_masonry_grid post_type=”post” max_items=”10″ grid_id=”vc_gid:1646740084692-895943e6-2849-7″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

BG